TRENINGSTIMER

I år bli det mange spennende treningstimer. Treningstimene varierer både i nivå og intensitet. Vi har med oss GYM Bekkestua på laget, og deres kunnskapsrike og dyktige trenere vi absolutt gi ekstra motivasjon og økt treningsglede. Her kommet et knippe av timene, i tillegg til de som er beskrevet under vil det bli fellestimer som bakkeløp og andre høypuls-timer.

NYHET I NORGE; IN-TRINITY: In-Trinity er ett nytt konsept med hensikt å skape mer energi i hverdagen. Inspirasjonen kommer fra yoga og pilates -men øvelsene utføres på ett brett som med hjelp av tyngdekraften utfordrer balanse og koordinasjon. Timen starter med meditasjon, streching, styrke, utholdenhet og avsluttes med en powernap. Timen passer for alle men kreves litt teknikk og tålmodighet.

NYHET I NORGE; 3D TRENING: Styrketrening ved å intrigere flere muskelgrupper og retninger. 3D-trening utfordrer hele bevegelsesspekteret i kroppen - tar i bruk alle forskjellige vinklinger, utslag og rotasjoner i leddene og musklene. Man utfordrer hele bevegelsesspekteret i kroppen og vi strekker, bøyer og roterer oss.

BOOTCAMP: En utendørs treningsform som blander tradisjonelle kroppsøvingsaktiviteter med ulike former for intervall- og styrketrening. Her legger vi opp til en hard time, og treningsformen springer ut ifra et militært treningsregime. Her får vi testet stressmestring på høyt nivå.

SIRKELTRENING: Sirkeltrening har flere stasjoner med ulike øvelser kombinert av styrke og utholdenhet. Deltagerne utfører en bestemt øvelse i ulike intervaller før man tar pause og bytter post/øvelse. Det kreves ikke tekniske ferdigheter for å bli med på timen. Du kan selv styre intensiteten med antall repetisjoner over tid.

REHAB: Det kan oppstå smerte i musklene dine uten at du nødvendigvis har skadet deg, årsaken til at triggerpunkter dannes er mange – men repeterende arbeid, overbruk av muskulaturen, ubalanserte treningsprogram og en stressende hverdag er velkjente årsaker. Kroppen vår er som en bil og musklene er motoren, motoren trenger vedlikehold og service. På denne timen vil du få en liten servicesjekk. Det finnes enkle metoder på å pleie kroppen sin, dette med hjelp av noen enkle øvelser og bruk av foamroller og baller.

STERK KJERNE: Rygg og mage holder underkropp og overkropp sammen. Å ha en sterk kjernemusklatur er å ha en sterk plattform. Vi går gjennom ulike øvelser med bruk av egen kroppsvekt og mini-bands. Timen passer for alle. Du har mulighet til å styre intensiteten din med antall repetisjoner.

YOGA: Det finnes ulike yogatradisjoner. Yoga fokuserer imidlertid på strekkøvelser og strekkøvelser skal lede til balanse, harmoni og smidighet. Yoga bygger på den erfaring at kontroll av kroppen leder til kontroll av sinnet, og omvendt, og at slik kontroll leder til harmoni. Målet med yoga er å skape ro, fokus og konsentrasjon. Timen passer for alle og utfordrer deg psykisk og fysisk.

30176903_10156284210851263_945060184_o.jpg
30422425_10156284211066263_158206723_n.jpg