TRENINGSTIMER

I år bli det mange spennende treningstimer. Treningstimene varierer både i nivå og intensitet. Vi har med oss GYM Bekkestua på laget, og deres kunnskapsrike og dyktige trenere vi absolutt gi ekstra motivasjon og økt treningsglede. Her kommet et knippe av timene, i tillegg til de som er beskrevet under vil det bli fellestimer som bakkeløp og andre høypuls-timer.

 

TIMEBESKRIVELSER

 

ROSA treningstimer

Koordinasjons- og avspenningstimer med fokus på pust og bevegelighet

YOGA - Godt for kropp og sjel
ALLE NIVÅER 45 min

RELAX - avspenning i hverdagen. Det kan oppstå smerte i musklene dine uten at du nødvendigvis har skadet deg, årsaken til at triggerpunkter dannes er mange – men repeterende arbeid, overbruk av muskulaturen, ubalanserte treningsprogram og en stressende hverdag er velkjente årsaker. Kroppen vår er som en bil og musklene er motoren, motoren trenger vedlikehold og service. På denne timen vil du få en liten service-sjekk. Det finnes enkle metoder på å pleie kroppen sin, dette med hjelp av noen enkle øvelser og bruk av foamroller og baller.
LETT 45 min

IN-TRINITY - koordinasjon og styrke på et hellende brett. In-Trinity er ett nytt konsept i Norge med hensikt å skape mer energi i hverdagen. Inspirasjonen kommer fra yoga og pilates, men øvelsene utføres på ett brett som med hjelp av tyngdekraften utfordrer balanse og koordinasjon. Timen starter med meditasjon, stretching, styrke, utholdenhet og avsluttes med en powernap. Timen passer for alle men kreves litt teknikk og tålmodighet.
MIDDELS-HARD 45 min

PILATES - Pilates utføres med rolige og skånsomme øvelser med stabilitet og kroppskontroll som mål. Fokus er den indre støttemuskulaturen slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.
ALLE NIVÅER 45 min

 

BLÅ treningstimer

Styrketimer for hele eller deler av kroppen. Inne eller utetrening:

SLYNGETRENING - Styrke og utholdenhet
MIDDELS /HARD 45 min

SIRKELTRENING - styrketrening ved hjelp av forskjellige utstyr
MIDDELS /HARD 45 min

3D-TRENING - styrketrening på matte med bevegelse, variasjon og rotasjon. Styrketrening ved å intrigere flere muskelgrupper og retninger. 3D-trening utfordrer hele bevegelsesspekteret i kroppen - tar i bruk alle forskjellige vinklinger, utslag og rotasjoner i leddene og musklene. Man utfordrer hele bevegelsesspekteret i kroppen og vi strekker, bøyer og roterer oss.
MIDDELS/HARD 45 min

BOOTCAMP - hard trening ved bruk av lende og naturen
HARD 45 min

STERK KJERNE - trening for mage og rygg
LETT/HARD 30 min

 

GULE treningstimer

Får opp pulsen og vi finner god rytme enten i dans eller løpesteg.

LØPEGLEDE - rundt Ustedalsvannet, 5 og 10 km . Løping for alle nivåer. Er du en av de som ønsker å løpe, men ikke kommer i gang. Bli med på denne timen og få tips om enkel løpeteknikk og intervaller.
ALLE NIVÅER Max 1, 5 time

CARDIO DANS - kondisjonstrening ved bruk av steg og trinn
MIDDELS 45 min

POP YOGA - artig og intens poweryoga. Pulsen drives like mye som pusten!
MIDDELS/HARD 45 min

ZUMBA-DANS - basert aerobic og dans til latin-amerikansk musikk
LETT/MIDDELS 45 min

 

GRØNNE timer

Nydelige fjellturer i enten Hakkesettstølen eller Ustedalsfjorden

USTEDALFJORDEN: Rundturen rundt Ustedalsfjorden er en flat og fin tur på grusvei. Den er 10 km lang. Det er mulig å gjøre en avstikker til Geilo sentrum underveis.

HAKKESETTSTØLEN: Ta skiheisen til toppen av bakken. Derfra går man en rundtur på ca. 2 timer. Deler av turen går på sti, så husk godt fottøy. Avslutningen er ned alpinbakken. Billetter til heisen kjøpes i resepsjonen, kr 60,- per person.

 
30176903_10156284210851263_945060184_o.jpg
30422425_10156284211066263_158206723_n.jpg